Den se se dnem sešel

Občas mám opravdové trauma z nutnosti nějakého nadpisu. Už nevím, co psát… hodit tam název hrající písničky jako v případě O-zone Dragostea din tei, tak zapříčiním pouze to, že mi sem polezou lidé hledající na vyhledávačích tento song. Což už dnes zmátlo pět lidí. Horší je to se zde jednou zmíněným Everwoodem a stejně tak Divokej Bill – Malování přivede denně tak pět návštěvníků…

Abych to uvedl na správnou míru: v některých dizajnech se stále vypisují „přístupy z vyhledávačů“. Klíčová slova, tedy to, co lidé často (na mém webu) hledají. A vyhledávače tato často indexovaná slova indexovaly znovu a přikládaly tak mému webu pro určitá x-krát omílaná slova větší váhu. Takový Divokej Bill tu nemusel čtvrt roku padnout, ale neustále se objevoval v „přístupech z vyhledávačů“. Docela by mě zajímalo, kolik čtenářů jsem takto získal.

A asi se půjdu najíst… nebo padnu. Takže si běž číst něco jiného, zatím.

Fajn, hodina v tahu. Mimoto, už mám znovu hlad. Ony ty tři a půl hodiny v sedle (kola) do energetických zásob zajedou. Velmi často mě v posledních kilometrech pobolívá hlava, za což bych vinil snížení hladiny cukrů v krvi, nejpohotovějšího zdroje energie. Neboj, nehodlám tu uhrávat nějaký glykemický šok… to je to, kdy musíš cukrovkáře okamžitě nadopovat cukrem, jinak mu hrozí hodně špatných věcí. Dosaď si dvě a dvě… mozek jede na glukózu a glukóza rovná se hladina cukru v krvi. Nízká hladina (spotřebuje se a nedoplní včas rozkladem tuků, v nejhorším případě proteinů) rovná se minimum cukrů a neboť mozek spotřebuje jednu šestinu tělem (metabolismem) přijaté energie, tak toho cukru/glukózy potřebuje vážně hafo. Cukr není, mozek odpojuje nepotřebné funkce, aby byl schopen zajistit ty potřebnější jako je třeba dýchání. Bolest hlavy je samozřejmě průvodní jev. Mdloby či bezvědomí vyvrcholení.

Hezky tu čaruju, že? Pokud tohle čte nějaký medik, tak se chechtá, až se za skalpel popadá. V biole mě vždy bavilo dosazovat si věci, spojovat si procesy, dedukovat… no, a s přihlédnutím ke skutečnosti, že můj BMI je pár setin od podvýživy (bez možnosti to změnit třeba přežíráním), tak uvažuju asi dost správně, když u sebe něco jako tělní tuk pomalu neberu v úvahu :) Nelze-li na cukr štěpit lipidy (tuky), hrábne se do proteinů, a to už je špatný.

Ale to všechno, o čem tu píši, mě na dnešním tripu ani omylem potkat nemohlo, to se neboj. Vyjedu k půl čtvrté, celkem pozdě, ale slunce svítilo a bylo teplo. Opačným směrem než včera, tentokrát do kopce na Večné, kde se mi naskytne pohled na hrozivý obzor za mými zády. V údolí krásně, přes kopce tato masa mraků vidět nebyla. Kdyby jsi slyšela, jak jsem nadával… správně předpovídám, že zmoknu a přesto jedu dál. Až do Lovic kvalitní stoupání, jsem vysílený a vůbec mě to nebaví, po včerejšku nemám celkem kam sáhnout pro energii, možná byl tenhle výlet blbost, říkám si nejednou. Jenže to už jsem v Ostrozrakém a… teď se připrav… a přede mnou je téměř dvacet kilometrů klesání. Táhlého klidného sjezdu až k Tovické nádrži. Kouzelné…

Jenže to začalo akorát pršet. Malinké kapičky sem tam zastudí na rukou, plesknou na brýle. Nic strašného, v tomhle bys klidně vyšla ven na procházku bez deštníku. Jenže se citelně ochladilo a já byl ze sedmikilometrového stoupání celkem zpocený. Kdepak nějaké odpočívání či tlačení kola… na to si v devatenácti letech nehraju. Nadoraz a nikdy jinak :) (A jak pak vypadám…)

Těch dvacet kilometru neutíká jako voda, není to žádný svah, pouze táhlé klesání. Stejně musím ty kilometry šlapat, ale oproti jiným cestám či trasám je tohle pohodička. To teprve pod hradem Janovem se déšť zesílí za nepříjemnou mez a já svištím údolím hledaje zastávku. K jedné zasmykuji a už jsem v suchu. Oproti včerejšku to byla májová mlha (kdepak slejvák), ale přesto mi bohatě stačí košile vlhká od potu než ještě i od deště. Koukám na mapu v zastávce, nedává mi spát jedna zkratka podél řeky Tínky, to bych měl jet dál z kopce… vyrazím po ní a když po sto metrech stoupá vzhůru do lesů, nedá mi to, abych se nezeptal místní domorodkyně, kam to vůbec vede slovy: „Dobrý den, prosím Vás, tahle cesta vede kam?“ s takovou mírně drzou intonací slůvka kam, neb mě trochu rozčaroval můj navigátorský neúspěch. Stejně jako včera :) Tak jsem se dozvěděl, že mám jet dál tím směrem, ze kterého jsem odbočil :)

Dál a dál mířím k vodní nádrži Tovice, ale před ní se v Tíně stáčím vpravo a abych přejel místní hřeben a dostal se do horského Líkova, stačí jediné: přejet místní hřeben. To, co jsem po dvaceti kilometrech sjel, musím nyní na dvou kilometrech vyjet. Nepředstavíš si to. Ani se o to nepokoušej. Nejsou slova, kterými bych o tomto stoupání mluvil a není fantazie, která by onu scenerii popsala. Proti tomuto kopci je jakékoli stoupání, kde jsem zatím byl, naprostým tréninkovým kopečkem. Minule jsem jej vytlačil. Tentokrát ne. Vyjel jsem až na náhorní plošinu, cestou dokonce předjel dvě slečny na koních, slzy potu mi stékaly z vlasů na krk, do očí… a já jen šlapal ve stoje, přitahoval se k řidítkám, až mě bolely ramena z vysílení, záda z neměnného postoje… a nohy. O těch jsem od začátku stoupání nevěděl :) Raději ale tenhle stoupák vyjíždět než sjíždět. Než se tam (s mým pohledem na rychlost) zabít…

Jedu po hřebenu směrem k domovu, pár vesnic za mnou, ale protože se chci vracet před Donín, tak musím odbočit směrem na Brno (opačná strana než domů) a v Seči teprve sjet na návratový směr. A tam, u opuštěné zastávky, na nejvyšším bodě své dnešní trasy, si zastavím, odpočnu, požitkářsky sním fitness… 1500 kilodžaulů zaplácne energetický deficit stěží, ale lepší než nic. A tak mě tam zpoceného, zplaveného a rozcuchaného zastihnou dvě holky mého věku. Samozřejmě, hovor utichne, pohled do nekonečna tam někde v předu, jen sem tam těknutí ke mě. Ukusuji fitness a rozesmívám se ještě než kolem mě přejdou. Kdyby se nějak projevily, pak u nich zastavím… takto jsem jen projel na své skřípějící herce kolem nich a vydal se dolů k Donínu. Asi osm kilometrů dobrého nefalšovaného sjezdu, celou cestu kolem 35km/h… jenže to už pak člověka bolí všechno, nohy od zapření, prdel od sedátka, záda od posezu… šlapání by snad bylo lepší :)

Přes Donín do Pánova, a pak už přes vesničky domů… poslední kiláky jsou utrpením, jedu na setrvačnost, nemám kde brát sílu pro jednotlivá šlápnutí… jen se očima přitahuji k protější zatáčce a doufám, že to do vesnice vydržím. No ano, vydržel jsem, jak jinak… před domem odpadnu na trávník, ležím na něm, odpočívám, regeneruji se. Vstanu a palčivá bolest nohou mě úplně překvapí. Ale co, šedesát dva kilometrů ujde. Jen nevím, proč každému tvrdím, že mi minule stejná trasa vzala sedmdesát dva kilometrů. Je to jedno… je to za mnou. Teď už můžu spolehlivě umřít. Spokojeně, hergot!

To by bylo moje dnešní cyklo. Jedeme dál. Přidal jsem možnost fulltextového vyhledávání, je to to okénko s tlačítkem Go! Pokud ho v dizajnu nevidíš, tak upozorňuji, že do Svůdné, Andrey a Lines jsem jej nevimplementoval, neboť prostě není kam. A abys věděla, tak je pěkně otravné vkládat nějaký kód do sedmi různých dizajnů a jejich samostatných css šablon. Když si představím, že mě to samé čeká se zpětnými odkazy, po kterých se ti stýská, tak mi z toho leze hrůza po zádech. Brrrr. Snad někdy, dneska už stěží. Dneska se podívám na Čtyři pírka – Zkoušku cti… i když, jak čtu ty ohlasy, možná si vytáhnu jiné cd z filmotéky… kde jich budou už dobré tři stovky. Uvidíme.

Jo, ještě k tomu hledání… minimum jsou čtyři písmena, což je dáno verzí/nastavením mysql. Vadí mi to, ale nic s tím nenadělám. Jedině že bych pro taková slova napsal jiný alternativní vyhledávací script. Nevim nevim… druhak si vyhledávaná slova loguji, takže mám přehled, kdo co zkouší a stejně tak mám ošetřenou celkem oblíbenou… jak ta fráze zní… nemůžu si vzpomenout, dekompilace stránky? Ne… de-cosi stránky… dekonstrukce stránky! Více se dozvíš v pixyho článku o dekonstrukci stránky.

Vidíš, jak hezky tvořím odkazy? Žádné „klikni zde“. Takhle se má odkazovat. Odkaz má vypovídat o tom, co se za ním skrývá. Pixymu to zvedne gůglovský PageRank, hodnocení relevantnosti článku o dekonstrukci stránky k vyhledávané frázi „dekonstrukce stránky“. Bingo! Kdyby to tak dělal každý.

Takže na tebe mám prosbu. Pokud stále ještě máš na vém webu odkaz na mě, ovšem na starou doménu, tak si ji prosím změň. Nutit tě nemůžu, ale znáš to… holt ji odnés čas. Druhak, změň ji na http://reality-show.net a ne (!!!) na http://www.reality-show.net. O www před doménou nestojím a nechci dělat googlu bordel v dělení PageRanku mezi dva (byť stejné) weby. Z mého pohledu jde spíše o princip, koupil jsem si doménu „reality-show.net“ a tak ji také používám. WWW nemám rád, nepíšu ho nikdy. Pokud budeš tato pravidla dodržovat, uděláš mi radost :) Jen pro komplexnost dodávám, abys případně odkazovala moje texty celými adresami a ne jen adresou domény. Co je pak nějakému návštěvníkovi platné, že se dostane na homepage místo na text vztahující se k tomu, co jsi linkovala.

Mno… já vím, nudný. Dnes více psát nebudu, jsem utahaný a řekl jsem vše, co za to stálo (a spoustu toho, co za to nestálo)… hm, musím kouknout na servery, jak dopadl fotbal. No vida, dva jedna. Fajn, paráda.

Teď už jsem celý text znovu přečetl a pokusil se vychytat chybky, kterých je vždy jak máku. Pak kliknu na tlačítko Odeslat a text se prožene několika parsery, které z mých vlastních tagů vytvoří odpovídající (relevantní, moje oblíbené cizí slovo) html tagy a následně se vloží do databáze. Jako 216-tý tuším… kouknu… kdepak, 220-tý. Ale… proč to tedy dnes neudělám právě tak? V průběhu opravování mi vrtalo hlavou, proč mi statistika tak divně ukazuje přístupy. Proč mi u každého návštěvníka ukazuje jen jeden přečtený text (logicky každý první přístup). Došlo mi to později: číslo se zvyšovalo, pokud byla volána adresa s proměnnou „text“, protože tehdy se načítá text za databáze. Se SEO odkazy tato proměná volána není. Hned jsem to upravil a koukám, jak u jednoho brněnského ípéčka naskakují čísílka. Tak, jak jsem čekal :)

Nad tvým jednovětým mejlem jsem se jen pousmál. Nevím, jak jinak bych mohl/měl reagovat. Ale snad je to dobře, tohle už tu jednou bylo. Hezky se nám pak všechno zamotalo, vzpomínáš? :)

Mimojiné, vítám tě ve svém světě.