Přežil jsem hory

Přežil, a to docela doslova. Byla to velká jízda. Ono je něco jiného jet s přítelkyní na hory do penzionku a týden lyžovat a jet na chatu kamaráda, co už tam má pár dní ubytovaný výkvět místních (od ivonky) průserářů a 40 lahví rumu. Jet na hory za kamarádem, co tam přijel v sobotu a v úterý si teprve přišrouboval vázání k prknu. Jet na chatu s docházející uklizečkou, která v pondělí o půl desáté ráno našla chatu plnou cigaret, vlasů a opilce ještě pořád pařící od nedělního večera (!!!). Jet na chatu a vézt s sebou strojek, protože tam jednomu klukovi oholili půlku hlavy a pak se mašinka vybila, takže mu neřekli jinak než Krkovičko. Prostě ... zážitková dovolená.

Vyrazili jsme s ivonkou a míšou v úterý odpoledne a čekalo nás 150 kilometrů přes Svitavy, Lanškroun a Štíty až do Ostružné pod Ramzovou. Cesta byla v pohodě až do Lanškrouna, pak již propadával sníh a na silnici to začalo být znát. O zážitek se nám postaral předjíždějící čurák, který šel před námi do smyku na břečce a tak tak to srovnával. Stoupání z Branné do Ostružné už bylo o hyperjemnou nohu na plynu a jistotu, že kdo zastaví, ten se nerozjede :) Ale dojeli jsme, chataři právě odjížděli na noční lyžování a my si odpočali na chatě ... kde zůstaly čtyři největší násosky, co za dobu naší přípravy večeře stihly stáhnout čtyři pulčáky rumu :-D Strašidelný začátek. Dojezd byl v blízké restauraci na bowlingu, kde jsem překvapivě těžce kraloval. Rok jsem nedržel bowlingovou kouli v ruce a kuželky padaly jak švestky. Pak se sbalilo všechno sklo (očividně tradice) a šlo se zpátky na chatu, kde se těžce ujíždělo na becherovce a bůhví kdy se šlo spát.

A ráno na lyže. Řídit jsem nemohl, tak mě ivonka zavezla na Ramzovou, já si útrpně nazul lyžáky a vlezl do lyží a fňukal a fňukal. Nenávidím lyžování. Neumím to, nemám pro to cit, a moje jediná činnost na svahu je "snaha zůstat na lyžích, nezabít se a nezabít nikoho jiného". Jenže když ivonku to tak baví ... a tak jsem to trpěl, a hned při druhém nasednutí na lanovku mi spadla hůlka. No nebyl jsem ještě úplně fit, to se přiznávám :-D Ale co to bylo proti ivonce, se kterou opice zacvičila tak, že musela zneuctít i jedno sněžné dělo. Fujky.

Jezdili jsme dvě hoďky, ivonka byla vyřízená, a tak se jelo zpátky. Ceny teda nehorázný, to vám povim. Na chatě se pojedlo a ivonka si šla schrupnout, já snad asi chvíli koukal na nonstop běžící "domácí kino" (kombinace 3 ntb, xboxu a monitoru) a pak šel taky chrnět, až nás probrali noví příchozí a my šli do restaurace na brzkou večeři. Po návratu se to na chatě zase slušně rozjelo a šlo se znovu na noční bowling, kde už opět nebyly žádné servítky a o "tuto skleničku si definitivně odnesu" se mluvilo i před procházejícím číšníkem. Ale zase, když jim taková banda udělá v takové díře každou noc x-tisícovou útratu ... no já bych nic nevzal, ale jiným jsem to nezakazoval.

A večer nekončil ... pár Holb, nějaký ten becher, a šlo se z restaurace (krádež ledňáků included) rovnou do Ramzové na "diskotéku", což byl #megalol ... jednak ta kilometrová cesta tam, samozřejmě, a pak ten vlez do maličkého sálíčku, kde bar zabíral čtvrtinu plochy. A tak becher, becher, becher, nějaká šmouhy a pak jsme se s ivonkou a liborem cukli a šli zpátky na chatu. Proč ne, co na tom disku, a na chatě byl bar taky :) Tak jsme s liborem ještě popili, holky se nám svlíknout odmítly, tak jsme si dali pusu na dobrou noc a šli někdy ve tři spát.

Čtvrteční probouzení bylo třeskuté tak jako ve středu, a to mi ivonka hned z první vypálila, jak byla v noci v Jeseníku. Nevěřil jsem jí to, ale byla přesvědčivá, a střípky se začaly dávat dohromady. Zatímco my spokojeně chrupkali na chatě, zbytek bandy se při odchodu z diska zapletl s (vyholenými) vyhazovači, a jeden "z nás" se tam dostal do nehezkého mlejnu (třískání hlavou o podlahu included). Na chatu se tedy doplazil jeden s vyhozeným kolenem podpírající dalšího s dobitou hlavou, kterým musela ivonka otevřít dveře a pustit je dovnitř. Nevypadalo to nijak vážně, dokud tomu dobitému neotekla celá hlava a nezačalo to zavánět vážnějšími problémy. V pět ráno tedy ivonka sedala do auta a vezla nebožáka do Jeseníku do nemocnice.

Zde malá vsuvka pro doktora a sestru sloužící v ranních hodinách ve čtvrtek 27. ledna pohotovost v nemocnici v Jeseníku: Vy kurvy zkurvený a zavšivený! Jestli máte v popisu práce bezbřehou aroganci, povýšenost a aroganci (ano, opět), a klidně necháte kluka s otřesem mozku sedět půl hodiny v čekárně, než se na něj uráčíte podívat, tak jděte do prdele i se všemi vašimi výpověďmi a stěžováním. Takovým píčusům se plat z mých daní zvedat nebude! Do Německa s váma, čuráku a krávo, tam vás naučí, kdo je to pacient!

Kluka si tam nechali, na pozorování a aby šel na cétéčko, a zbytek posádky dojel o půl sedmé zpátky na chatu. Já spal jak nemluvně :)

O ranní program se postaral holící strojek, protože v noci po příchodu z diska opět napůl oholili jednoho spícího kluka, který by si toho ráno ani nevšiml, kdyby mu to jinej neprokecl. Takže šel taky do hola (už byl třetí).

Vzhledem k ranním událostem jsme naše dopolední lyžování zahájili v jednu hodinu, ale tentokrát to bylo z mého pohledu naprosto tragické. Až mi z toho bylo do breku, jaké obtíže mi dělalo vůbec sjet horní polovinu sjezdovky bez pádu / zabití. Až pak mě uklidnila ivonka, když naznala, že je to nejhůře upravený svah, na kterém kdy jela. Já to tak jaksi považoval za normální svah a svoje potíže za ukázku své neschopnosti. Ale byla to samá mulda, samá plotna, samá mulda, samá plotna ... když jsme přijeli, bylo vidět až na vrcholek Šeráku, ale po pár jízdách začala padat mlha a ke konci byla v mlze už půlka sjezdovky. Špatné. Po hodině a půl jsme to tedy zabalili, skipasy přenechali škemrajícímu Polákovi a jeli na chatu.

Tam se relaxovalo, koukalo na jeden film za druhým, pak někdo zvonil u dveří, tak jsem se obětoval a šel otevřít těm lyžařům, co si nevzali na svah klíče od chaty. A na placu policejní oktávka a přede dveřmi dva příslušníci! Něco jsem zakoktal a šel hledat "pana Tomáše Š." ... vzhledem k tomu, že jsem většinu lidí z chaty viděl poprvé v životě a po pár dnech znal sotva jejich (několikery) přezdívky, tak jsem ani nevěděl, jestli někdo takový na chatě je :) Potkal jsem jednoho týpka na schodem a poslal ho najít Tomáše Š., a to byl zrovna on :) LOL. Policie přijela řešit skutečnost, že ta událost na disku už byla žalovatelná jako vážné ublížení na zdraví (hlásili jim to z nemocnice - najednou to bylo pro sestru vážné ublížení na zdraví, ale čekat třicet minut v čekárně nebyl problém ... čúza vyjetá!). Vtipné bylo, že všichni, se kterými se chtěli policisté bavit, spadali do oné "skupinky čerstvě holohlavých" :)

No, po tomto špásu jsme se rozhodli jít do restaurace na véču. Já ji odbyl třemi holbami a dojetím zbytků po ivonce :) A šlo se zase zpátky. Večer pokračoval popíjením na chatě, oholením dalšího kluka, který pak opilý připravoval jen v trenýrkách tousty pro zájemce a ohrožoval se dlouhým nožem :) A becherovky, piva, slivovice, paruky na hlavách ...

Páteční ráno ve znamení odjezdu bylo pobaveno dalším oholeným klukem a zjištěním, že šli se strojkem i na mě, ale my prej byli zamčení, tak to vzdali. Zamčení jsme nebyli, ale asi si spletli dveře :) Takže jsme si zašli na oběd, zaplatili za chatu a vyrazili k domovu. Opět musela řídit ivonka, a já jen pospával na zadním sedadle obklopen lyžemi a paprsky hřejivého sluníčka :)

Vrátili jsme se zdraví, vrátili jsme se s vlasy a co je hodně důležité, tahle banda z ivončinné strany, se kterými jsem mnohdy mluvil poprvé v životě a pro které jsem byl ten "ten mlčenlivej týpek od ivony" naznala, že jsem úplně super a že musíme někdy zase zapařit :)

No co by ne, chata už je zamluvená na příští rok.