Trainspotting

Nechtěl jsem vymýšlet stou variantu nadpisu typu Opět z vlaku, A jako již obvykle…, ale pravdou je, že zase sedím ve vlaku (tentokrát směrem do prahy) a píšu nějaký spot na blog. Tedy spotuju. Ve vlaku. Spotting in the train. Trainspotting. Laboruju tu s angličtinou jak hluchý důchodce s rádiem a přitom ani nevím, zda se „in the train“ používá, protože angláni pro cokoli s palubou dost často použijí „on“. Kdo ví… původ nadpisu jsem snad ale vysvětlil dostatečně :)

Skripta kvantitativního managementu jsem odložil do baťohu, přestávky mezi sledováním okolní krajiny se takovou výživnou stravou vyplňují jen obtížně. Raději se opravdu jen kochat tím večerním světem venku. Měkké večerní světlo zdobí věžičky kostelů a vrcholky kopců, co chvíli mineme pole se žlutou řepkou. Také už jsou pryč hvozdy Vysočiny a vezeme se rovinami Čech, modravé nebe končí někde v nedohledné dáli a není těžké představit si jeho konec v moři. Šedé mraky pod načervenalými červánky ve výši, nad tím ještě modrobílá obloha… koukat z okna je prostě fajn zábava pro kluka, který má úchylku pro roztodivné kompozice oblohy a mračen. Nebe prostě fotím nejraději. Digitál mám ovšem v cestovce a že by se mi kvůli fotce chtělo ve sto kilometrech za hodinu otevírat okénko na dva spolujezdce, to ne :)

Čáslav. Ještě Kutná Hora a Kolín. Hodina cesty přede mnou. Kolem kupéčka prošel týpek, co z toho letmého pohledu velmi připomínal Jude Lawa.

Ve středu jsem po dlouhé době spal sám ve své vlastní posteli. Většinou je tam ivík :) Ale brzo ráno mě z ní tahal budík a já bez snídaně nasedl na kolo a vyrazil na výlet za ivonkou. Prázdninové ranní výlety byly mou zamilovanou činností. Než jsem ji potkal :) Nyní mi na ně asi nezbyde tolik času. Nebo budeme jezdit spolu. Stejně jsme spolu ve čtvrtek večer zase vyrazili k nám, abych mohl v pátek posekat trávník kolem domu (méně oblíbená letní činnost). Tyhle dvě cesty mi opět připomněly každoroční týdenní zvykání na sedátko kola. Prvních sto dvěstě metrů jízdy jsem si prostě nesedl :) Nepříjemné.

A to jsme si ještě na sobotu naplánovali účast na cyklistických výletech pořádaných v rámci sportovních akcí v obci. Nejkratší 25 km dlouhou trasou, protože oněch 15 km k ivonce a zpátky bylo moje jediné nabírání kondičky tento rok. Ale jak jsem napsal, byly to výlety a ne závod, takže jsme se courali přírodou, do kopců tlačili, v jednom penzionku si sedli na jedno starobrno za cenu poličky (zmatená obsluha), domů se jelo skoro jen z kopce… škoda jen zpočátku nepříznivého počasí a neustávajícího vichru. Ale příští víkend má být echt teplo (tvrdí ivonka), tak opět někam vyrazíme. V přestávce mezi učením, zkouška z databází klepe na dveře. A zkouška z kvantitativního managementu do nich pere rovnou páčidlem.

V pátek se mi také dostala do rukou jedna fešná webkamera, abych si vyzkoušel její propojení s webovými stránkami, jejichž tvorba bude mou zábavou (čti zaměstnáním, ivonko ;) ) v následujících volných dnech zokuškového. Problém je, že to není žádné levné USB kukátko, se kterým by komunikovaly různé prográmky házející na FTP server v minutových intervalech statické obrázky, a zároveň to není tak vymakaná mašinka, aby to uměla nativně od vyrobení (jako následující produkt ve výrobní řadě oné firmy). Blbé. Je to síťová kamera komunikující přes LAN kabel (vystupuje jako regulérní server), máte-li někdo nějakou radu, rád si ji poslechnu. Potřebuji tedy software, který by z ní v určitých intervalech típnul obraz a odeslal jej na ftp server. Vyzkoušel jsem tři programy a skutek utek, žádný nebyl schopen ji detekovat.

Kolín. Ještě tři čtvrtě hodiny. Z hlaváku v deset na šalinu a devítkou na kolej. Tak jako tak, tenhle text na net dám nejdříve zítra odpoledne, po zapsání zápichu z metod získávání informací. Doufejme :)

Co dál… na učení je tma, noťas odejde do věčných lovišť do deseti minut a já budu čumět do tmy. Cesta z Kolína do Prahy mi přijde vždycky nejhorší. Možná bych si měl dát budík, abych náhodou nezabral a neprofrčel hlavákem jak švédi naší obranou.

před dvanácti roky | Cesty Ze života | 9 komentářů

Komentáře

1 | pif | před dvanácti roky | www.pifik.com

Tak s webkou to bude horsi, bych cekal, ze nejaky soft (pokud to neni jak sam rikas zadna usb plechovka) tam uz dodaj sami :))

2 | Baky | před dvanácti roky | kubeeq.net

Tyjo, dneska budu první komentující, to je čest:) Holt jsem se konečně dokopal ke stáhnutí pluginu do firefoxu, abych mohl testovat rss na svém webu a rovnou jsem si tam šoupnul i tvůj kanál textů:) Zaujalo mě to, jak chceš mít z tvorby webů zaměstnání. Já si tohle říkám už asi dva roky, ale až na dvě vyjímky pořád skutek utek a žádnou práci jsem v tomhle směru nesehnal, takže ti držím palce, letos se mi taky nechce na brigádu k mamce do práce, ikdyž bych měl dost peněz, prostě chci dělat něco, co mě baví a na co mám taky trochu vzdělání. Ale beztak skončím zase doma a bez práce:) Jo a co se týče výletů, udělali jste dobře, že jste nejeli tu delší trasu, ještě teď mě bolí pr..zadek:D

3 | Baky | před dvanácti roky | kubeeq.net

Aaaa, tak jsem to nestihl, holt píšu pomalu:(

4 | ivka | před dvanácti roky

[2] Baky : udělali jste dobře, že jste nejeli tu delší trasu, ještě teď mě bolí pr..zadek:D no mě bolí zadek i z té kratší, a pořádně :-)

5 | ailyn | před dvanácti roky | deviantka.net

jestli má ivka s tím počasím pravdu, tak jí za to posílám pusu, protože následující víkend mi na tom bude HODNĚ záležet :)

6 | Gogo @ | před dvanácti roky | gogo.wz.cz

Byl jsem na kole dneska… a asi přestanu jezdit stylem „kam tahle cesta povede? vyzkoušíme to!!!“, páč pak člověk skončí uprostřed lesa a cesta nikde. ale bylo to fajn:-) Btw. taky doufám že ivonka má s tím počasím pravdu

7 | ivka | před dvanácti roky

no, abych to uvedla na pravou miru… :-) To tvrdili v počasí a to jim dost casto nevyjde :-) ale určitě bude pěkně, už vymýšlím trasu na výlet. Ale zatím nic moc, vsude samej kopec

8 | D.u.d.o. | před dvanácti roky | dudo.wz.cz

Když tady mluvíte o těch kolech tak, já byl na kole dneska, den před mojí maturitou. Byl jsem se svojí Kačkou, a řikal sem jí, že potřebuju pořádně unavit, abych večer hned usnul, a zbytečně se nenervoval :-) Chudáček Kaťulka, ta po prvnim kopci nemohla, řikala, že až přijede domu tak hned usne…a prej že už se mnou nikdy nejede :-) No, ale byl to už náš x-tej výlet, takže to bude v poho…:-))

9 | Bee | před dvanácti roky

na kole jsem taky nejela hodně dlouho, snad jen ten jeden netradičný víkend kdy jsme si s rodičema půjčili kola na ostrově nedaleko hong kongu, to byl taky zažítek po půl roce sedět na kole v šíleném vedru.. :)

btw, myslím, že by sis mohl založit kategorii „Z vlaku“ ;) :)

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.