S ivonkou v Praze

Možná už jsem text se stejným nadpisem dříve psal… nebylo by to poprvé, co za mnou ivka přijela, aby se taky podívala, kde že to trávím všechen ten čas, když nejsem s ní. Stejně tomu bylo i ve čtvrtek v poledne, kdy jsme se sešli před budovou ekonomky na žižkově, dali si pusu a vydali se do Prahy. Respektive na kolej odložit zbytečné věci (učení a spol) a vyrazit jen tak turisticky.

Podotýkám, že tu nenajdete asi žádné fotky (ona je taky ivka právě ukazuje na noťasu dole mámě a já tu mám kulové), mám v plánu je pak hodit do regulérního fotoalba u redakčního systému. Až na to dojde, upozorním vás tu, žádný strach :)

Upozorňuju: fotogalerie S ivonkou v praze.

Z (podezřele uklizené, hágen ;) ) koleje jsme vyrazili devítkou zpátky k centru k žižkovskému vysílači. Vstup za 150 (pro oba), chtěli po nás jen 60kč. Příjemný začátek :) Výtahem do 93 metrů nad zemí během chvilky, jde také prý o nejrychlejší výtah ve střední evropě. Lechtání kolem žaludku se taky dostavilo hned po rozjetí :) A to už jsme byli nad Prahou a prohlíželi si ji z vraní perspektivy. Stálo to za to, opravdu… vstup za 30 a takový nádherný výhled.

Pěšky jsme došli na husineckou (před školou) a nechali se zavézt na václavák. V tom rumraji tam se mi přestává líbit, na staromáku to nebylo o moc lepší, ale aspoň tam nejsou auta. Podruhé za 24 hodin jsem stál pod orlojem a hýkal nadšením, jak se tam vypromenovaly ony dřevěné figury (ivonka orloj ještě neviděla). Odtud na výstavu fotografií Jana Saudka, což zpětně považuji za možná největší zážitek z celého dne. Až zpětně to teprve pořádně doceňuji, opravdu to stálo za to. Na památku jsem si koupil pohled s nádhernou fotografí dámy v modrém. Z ostatních fotografií si sice vymykala, ale líbila se mi. Všem doporučuju, ať se tam zajdou podívat, za 80kč je to zážitek, který se nemusí opakovat.

Znovu do prosluněného dne na staromáku a pařížskou ulicí směrem k čechovu mostu na kyvadlo. Cestou jsem ivonku zatáhl do Continentalu na dvanáctku plzně… dobře, byl to bar u Flinta, ale 10m od Continentalu :) V takovém hicu rozhodně pomohla, i když do schodů ke kyvadlu jsem se jen těžce plazil :) Bylo opravdu horko, ale chvílemi zase pěkně zafoukalo. Prostě příjemně. A tak jsme si sedli pod klátící se kyvadlo a znovu z výšky koukali na Prahu… za rachotu mlácení skejty o dlažbu :) Nevěděl jsem, že letná rovná se skejtpark. Byli jsme tam jediní bez prkna ;) A sledovali převážně držkopády a nepovedené triky. No měl jsem o skejťácích lepší představu… tedy že to umí ;)

Odtamaď letenským parkem do hradčanských zahrad (park u hradu), kolem míčovny a spol. Příjemná změna, být na ulici chvíli sám, přece jen ten městský ruch nemám rád. Na hradě jsme se zdrželi jen chvilku, překvapilo mě vyklizené hradčanské náměstí, ale bylo k šesté večer a dalo se to chápat. Zaplatil jsem si 90 sekund kukátka a zoomoval si po praze. Jen tak. Další trasou bylo dostat se na petřín a v parku konečně najít sochu Máchy. Není to tak jednoduché, jak se zdá. A ještě jsem cestou dolů k nerudovce (nebo úvozu?) přihodil deset korun hrajícímu houslistovi. Svěřil jsem se i ivonce, že když mám kapsu narvanou mincemi, tak jsem rozhazovačný (v případě drobných výdajů). No alespoň jsem mu udělal radost, na postání a poslouchání jsme neměli čas. Popravdě (abych tu nebudil dojem nějakého sprintu prahou), ani mě to v ten okamžik nenapadlo. Ale prostě mi byl sympatický :)

Pod strahovským klášterem jsme vešli do petřínského parku a záhy byly postaveni před uzavřené schodiště nahoru k petřínské rozhledně. Ale jak se k ní tedy dostat? Ze dvou vyšlapaných pěšin jsem zvolil tu špatnou, dovedla nás totiž jen k opravené 1.5m vysoké zdi a to byl docela problém :) Nikde žádná díra, opravili ji k mé nelibosti opravdu důkladně. Ale vyškrábali jsme se na ni a vyšli k rozhledně, kde jsme si i párek v rohlíku dali, abychom kručením v břiše neplašili ptactvo na okolních větvích :) Podle map jsme se tedy vydali hledat máchu. Jedna pěšinka nás dovedla doslova do hradby a nezbylo než se vrátit, nebo zkusit sejít podél hradby po vyšlapané pěšince dolů. Vypadalo to schůdně a tři kluci před náma také neváhali, tak proč ne… jenže jak mi zatrnulo, když jsem si pak všiml, že posledních pár metrů slézají po skále! Což o to, to je něco pro mě, ale za mnou stála ivonka nejistá i na oné pěšině, a teď bych po ní chtěl lození ze skály. Zvolil jsem asi mírnější slez trochu bokem od skály, kde jsem se mohl pevně chytit jednoho kořenu a sám ji jistit, ale to by nesměla být tak nedůvěřivá, že se bála nechat se držet :) Ale na další cestičku jsme slezli skoro v pořádku a za neustálehé sakrování na debilní petřínský park našli onu sochu s domalovaným růžovým knírem :) Přiznám se, v onom negativním rozpoložení jsem si to malé vítězství (jeho nalezení) ani moc neužil :) Sešli jsme na úroveň města a kolem památníku obětem zkurveného komunismu na šalinu směrem anděl.

Čas už se ovšem nachýlil a bylo nutno volit mezi večeří nebo kinem. A protože v kinech neběželo nic, co by nás zase tak moc lákalo, vybrali jsme si poklidnou večeři v pandě kuřecích specialitách (naše oblíbená) a procházce po obchodním centru. Ne že bych snad měl ještě náladu na nějaké pocházení, ale ivonka chtěla mermomocí vidět karlův most v noci, bylo tedy třeba nějak zabít hodinku času. To se každopádně s nákupem v hypermarketu povedlo a po karláku jsme přecházeli za nefalšované noci. Tím padl poslední cíl čtvrtečního dne a nám nezbylo než se noční prahou skrz všechny ty cizince vrátit na kolej. Dlouhej den…

Na pokoji jakub s hágenem, za chvilku došel marián na counter-strike. Dával si to jen s jakubem, hágen koukal na Tři veterány. To je taky film nad filmy :) Když už mucík hajal na posteli, tak jsem se ke klukům na chvilku přidal, ale brzy se šlo stejně spát, bylo pozdě…

Na pátek byla naplánovaná návštěva velmi velmi velmi hezké botanické zahrady přír. fakulty UK, kde bych si dokázal představit trávení lenošných odpolední s knihou na kolenou. Není nijak přehnaně rozsáhlá, tak akorát aby i takový antikytkový člověk jako já udržel pozornost :) Prošli jsme si i skleníky, ivonka koupila jakýsi sukulent… příjemný. Pěšky jsme se vrátili na Karlovo náměstí a skromě poobědvali koupené bagety ve stínu kvetoucích javorů. I pátek byl nádherný den. Pak už jen na hlavák a rychlíkem domů. Nevím, čím to je, ale poslední dobou se mi daří prakticky vždy najít místo, kde jsou po zastavení vlaku dveře vagónu. Nastupuju tedy mezi prvními a bohorovně si vybírám místo. Supa.

Večer s ivonkou do hospody, o které píšu jen proto, abych zmínil čtyři rumy, dvě kofoly, jeden koktejl a jedno pivo, které jsem si tam během hokeje se známými dal. To chtěla ivka, abych se pochlubil se svými úspěchy ;) Ale držel jsem se zkrátka, dnes ráno mě v sedm čekalo řízení do brna, abych nás zavezl na sestřiny přijímačky na MUNI. Takže také docela rušný den a hlavně jsem se už třetí noc v tahu pořádně nevyspal. Vynahradím si to dnes. Doufám. I když… ;)